Eet je haar mooi! … Tips van Ellen

Eet je haar mooi! … Tips van Ellen

Wat voor een invloed hebben onze eetgewoontes op ons haar?

Nou best veel want door een paar kleine dingen in je dagelijkse routine toe te passen zullen je haren sterker worden, mooier gaan glanzen en zelfs dikker gaan aanvoelen. Natuurlijk zijn goede verzorgingsproducten een must maar ook zeker in je voeding kun je dingen doen die in het voordeel werken voor je haren. Mijn top 5 van de voedingsstoffen die zeker niet moeten ontbreken voor een mooie bos haar zijn:

1: Vette vis; in vette vis zoals zalm zit omega3-vetzuur, deze houd onze hoofdhuid vet en dus onze bos met haren mooi glanzend.

2: Groene groenten; deze zitten vol met vitamine A en C. dit heeft je lichaam nodig om talg aan te maken en talg is eigenlijk niks meer dan de natuurlijke conditioner voor ons haar.

3: Bruine rijst; dit is een bron van biotine, dit helpt het haar elastisch te houden en stimuleert de cel vernieuwing met als resultaat dat ons haar dikker aan gaat voelen.

4: Zaden; in bijvoorbeeld pompoenpitten zit heel veel zink, vitamine A en B. dit zorgt er weer voor dat je haar sterker word en sterker haar betekend dat je haar minder snel afbreekt.

5: Vijgen; hier zit heel veel ijzer in. IJzer stimuleert de haargroei en welke vrouw wil dat nou niet!

 Maak dit je eigen en je zal merken dat je haar een sterke en glanzende uitstraling gaat geven!

Om je nu alvast een klein zetje in de goede richting te geven, heb ik hieronder nog wat nog wat lekkere receptjes toegevoegd om deze vitaminebommetjes in te stoppen.

Yoghurt met granola

 

Griekse yoghurt met frambozen en een zelf gemaakte granola van noten en zaden. Dit is makkelijk te maken en heerlijk om toe te voegen aan je yoghurt! Recepten om een granola zelf te maken kan je heel gemakkelijk vinden op internet en geef je eigen twist eraan en genieten maar!

 

 

 

Speltpasta met zalm

 

Speltpasta met gebakken zalm. Als je niet zo van vis houd en je wilt wel graag vis in je eten verwerken dan is dit de oplossing. In dit gerecht zitten namelijk zoveel andere ingrediënten dat je eten echt niet zo ‘vissig’ smaakt.

 

 

 

 

Groene smoothie

 

Een greenmonster zoals het op Social Media wel genoemd word. In deze smoothie zit zoveel groen dat je jezelf bijna Popeye kunt noemen. Ik hoor regelmatig ‘spinazie? Bah, dat vind ik echt niet lekker’. Maar door een handje spinazie aan je smoothie toe te voegen krijg je toch mega veel ijzer en vitamines binnen zonder dat je het zelf door hebt. Doe er lekker veel fruit in wat je zelf lekker vind en je zal de spinazie niet eens meer herkennen!

 

 

Sojayoghurt

 

Sojayoghurt met vijgen, frambozen en blauwe bessen. Super makkelijk en altijd een lekkere combinatie yoghurt met fruit. Nu kan je niet meer zeggen ‘nee, in de ochtend heb ik nooit tijd om ontbijt klaar te maken!’. Je snijdt de avond ervoor je fruit al en bewaart dit in de koelkast. Als je ’s ochtends opstaat hoef je er alleen nog maar een beetje yoghurt bij te doen en ‘klaar’.

 

 

 

 

XoXo

Ellen