10x-Voedingstips-voor-gezonder-haar

10x Gezonder en voller haar met deze gezonde voedingstips

Je gezonde glanzende lokken hangen niet alleen af van de manier hoe jij je haar verzorgt. Maar ook met bepaalde voeding kan jij de conditie van je haar enorm verbeteren. Met deze 10 ingrediënten in je ‘haarverzorgingsdieet’ krijg je voller en gezonder haar.

Zalmfilet
Zalmfilet is erg gezond en heeft enorm veel voordelen voor je haar. Dit bevat namelijk Omega vetzuren, vitamine B-12 en ijzer. Deze vitamines geven je haar een enorme boost én het zorgt voor een gezonde hoofdhuid. Om alvast wat inspiratie op te doen voor een gerecht met zalm raden wij aan om pasta met zalm en spinazie te proberen.

Groene groenten
Groene groenten staan bekend als de gezondste groenten. Vooral spinazie, broccoli en snijbieten geven je haar de extra toevoeging die het nodig heeft. Deze zitten vol vitamines en stimuleren je hoofdhuid om talg te produceren. Talg is een natuurlijke conditioner voor je haar die het zacht en glanzend houdt.

Bonen
Bonen zoals kidneybonen en linzen stimuleren de haargroei. Ook verbetert dit de conditie van je haar en gaat het kaalheid en vergrijzing tegen. Dit komt omdat deze bonen zink, ijzer en biotine bevatten. Dit soort bonen zijn overheerlijk in een salade als een stevige lunchbowl

Noten
Als je noten in je ‘haarverzorgingsdieet’ hebt zit je goed. Noten verzorgen je hoofdhuid en maken je haren sterker. Deze verbeteren ook de conditie van je haar en zorgen ervoor dat je haar minder futloos is. Cashewnoten, pecannoten en amandelnoten zitten boordevol stoffen die je haar een boost geven, probeer deze daarom te verwerken in je dagelijkse eetschema.  

Gevogelte
Als je een tekort hebt aan proteïnes heeft dit veel invloed op je haar. De kans dat je haar zwak en broos wordt is dan groot en je haar kan zelfs zijn kleur verliezen. Daarom is het belangrijk dat je genoeg gevogelte zoals kip en kalkoen eet. Eén tot twee keer per week gevogelte eten is genoeg om je proteïne-inname op pijl te houden. Dit gaat ook haaruitval tegen, en zorgt ervoor dat je hairextensions langer blijven zitten. 

Eieren
Eieren bevatten belangrijke voedingsstoffen voor beauty en welzijn. Ze bevatten biotine, proteïnes en vitamine B-12. Dit zijn de stoffen die je haar laten glanzen, dikker maken en haaruitval tegen gaan.Het maakt niet uit hoe je de eieren bereidt, ze geven je allemaal hetzelfde effect. Neem als lunch bijvoorbeeld toast met avocado, rucola en gepocheerd ei. Een heerlijk gerecht wat je binnen 10 minuten klaar hebt.
 

Volkoren
De volgende keer als je voor het broodschap in de supermarkt staat is het beter om te kiezen voor volkorenbrood en -ontbijtgranen. Als je dit eet krijg je genoeg zink, ijzer en vitamine B binnen. Dit gaat het kleurverlies van je haar tegen en geeft het een gezonde glans. Volkoren geeft niet alleen je haar een boost, maar het geeft je ook energie als je last hebt van een namiddag dip.

Wortels
Vitamine A zorgt ervoor dat je hoofdhuid gezond blijft, dit zit verwerkt in wortels. Ze zijn dus niet alleen goed voor het zicht, maar ook voor je hoofdhuid en haar. Als je hoofdhuid gezond is, zie je dit al snel terug in je haar.

Magere zuivelproducten
Calcium stimuleert de groei van je haar. Magere melk en yoghurt zitten vol calcium en proteïne. Dit heeft je haar nodig om sterk te blijven zodat het minder snel afbreekt en het laat je haar sneller groeien.

Oesters
Tot slot, oesters. Deze houden je haar ook gezond. Het is niet alleen goed voor je liefdesleven, maar ook voor je haar. Oesters bevatten zink, dit is enorm belangrijk voor je haar en zorgt ervoor dat je haar minder snel splijt. Zink zit overigens ook verwerkt in rund- en lamsvlees, dus hier kan je ook mee variëren. 

Bij gezond eten hoort genoeg variatie. Probeer deze 10 ingrediënten zo veel mogelijk met elkaar af te wisselen. Eet genoeg op een dag, hou de 3 standaard maaltijden aan en zorg ervoor dat deze voedzaam zijn.

0 Comments

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.